onsdag 11. april 2012

Intervju - Oppsendingen

HeiHallo!
Nå sitter jeg - Nelly - sammen med Marte og Stine fra Oppsendingsgruppa. Deres jobb er å finne ut alt som har med oppsendingen og gjøre. Jeg skal stille dem noen spørsmål, så dere får vite litt om hva de har gjort sålangt;

Hva har vært den sålangt største utfordringen for deres gruppe?
Marte: Å finne ut hvordan ting skulle festes til ballongen og at det ikke skulle bli for tungt.
Stine: Å få en nøyaktig vekt, slik at det ikke ble for tungt.

Hvordan løste dere det?
M: Vi henger bamsen under ballongen og et påskeegg under bamsen, så har vi alt utstyret inni påskeegget.

Hva er det viktig å tenke på når dere skal sende opp Teddynauten?
S: Absolutt ingenting, jo at bjørnen ikke får pustevansker!
M: Det er jo vekt, hvordan ting skal festes, hvor langt opp den skal og hvordan vi skal finne den igjen når den har landet.

Hvor tungt kan påskeegget være?
M: Total vekt kan være opp til 1 kg.

Hvordan skal dere finne Teddynauten igjen?
S: Ved hjelp av en GPS som ligger inni egget. Hvis den for eksempel havner oppe på Heia, skal vi ta oss en skitur, begge klassene.

Marte og Stine er ganske opptatt nå, så vi får ikke tid til flere spørsmål nå. Jeg har tatt med meg kamera på skolen, og skal legge ut flere bilder når jeg kommer hjem.

Xoxo, Teddygirls

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar